FullSizeRender-1

De gang van zaken rondom de onbewaakte spoorwegovergang aan de Voslaan in Winsum, leert dat spoorbeheerder ProRail, de betrokken overheid en spoorvervoerder zelf niet in staat zijn de juiste keuzes te maken en voortvarendheid te betrachten als het aankomt op beveiliging.
Na vele bijna-ongevallen, vond aan de Voslaan in korte tijd in 2014 een tweetal dodelijke ongevallen plaats. Gerjon Kazemier werd op 14 oktober 2014 gegrepen door de passerende trein.  Zijn vader, Nanning Kazemier, dringt al tijden aan op maatregelen, echter tevergeefs. Buurtbewoners strijden al 25 jaar zonder succes voor maatregelen aan de Voslaan. Na het dodelijke ongeval van Gerjon, hebben zich aan de Voslaan alweer meerdere gevaarlijke incidenten voorgedaan.
In heel Nederland bestaan nog altijd 89 onbewaakte overgangen die voor het openbaar verkeer zijn opengesteld. Nanning Kazemier acht dat niet meer van deze tijd en heeft de Gerjon Kazemier Stichting opgericht. Deze Stichting heeft als doelstelling zich in te zetten voor een veilig(er) gebruik en inrichting van onbewaakte spoorwegovergangen in Nederland. Zodoende bereidt de Stichting nu een kort geding voor, om via de rechter op korte termijn aan de Voslaan in Winsum maatregelen af te dwingen. Indien u de Stichting steunt, stuur dan een email naar …. of laat een bericht achter op de facebook-pagina.
Indien u de Stichting en haar initiatieven tot een veiliger leefomgeving financieel wenst te ondersteunen, kunt u uw donatie overmaken naar: RABO….. t.a.v. GKstichting

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>